خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/07 - 14:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری مطرح کرد:

آمریکا و لابی صهیونیستی پشت پرده ایجاد سفارت اسرائیل در امارات/ نفت کشورهای منطقه، عامل ارتباط با اسرائیل

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ضرر ایجاد سفارت و عادی سازی متوجه کشورهای منطقه خواهد بود،چراکه آمریکا و لابی صهیونیستی در پشت پرده این ماجرا حضور دارند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به ایجاد رسمی سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی گفت: رژیم صهیونیستی  خودش به نامشروع بودن در عرصه بین المللی واقف است و تقریباً کشورهای مسلمان و اسلامی مدعی این موضوع هستند.



وی افزود: اغلب کشورهای عربی که روابط دیپلماسی و اقتصادی  با این رژیم صهیونیستی برقرار کردند؛ به دنبال مشروعیت دادن به آن هستند؛ولی کشورهای عربی از این موضوع غافل اند که آمریکا و لابی صهیونیستی پشت پرده این ماجرا حضور دارند و ضرر ایجاد سفارت و عادی سازی متوجه کشورهای منطقه از جمله خود امارات خواهد بود.



بیشتر بخوانید:





حیدری  با اشاره به مخالفت مردم کشوهای عربی که به سازش و عادی سازی رابطه با اسرائیل اصرار دارند،ادامه داد: یقینا اگر نظرسنجی انجام شود؛ در کشورهای امارات متحده عربی بالای ۹۵ درصد از مردم حضور رژیم صهیونیستی به عنوان سفارت ناراضی هستند ولی از آن جاکه این کشورها حکومت شان برپایه دموکراسی نیست و با انتخابات ایجاد نمی‌شوند؛گوششان بدهکار مردم هم نیست.



نماینده مردم قصرشیرین،سرپل ذهاب،گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  به حرف مردم شان  گوش نمی دهند،مطرح کرد: کشورهای عربی منطقه نهایتاً با موضع گیری و اعتراض مردم در آینده مواجه خواهند شد و لذا موضوع فقط مشروعیت دادن به رژیم نامشروع صهیونیستی است و  پشت پرده آن هم  آمریکا و خود رژیم اسرائیل است.



وی ادامه داد: کشورهای عربی منطقه باید به جای پناه بردن به رژیم نامشروع اسرائیل،همبستگی و وحدت با کشورهای اسلامی و یا ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر مانند ایران و باقی کشورهای آسیایی را در پیش بگیرند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد:کشورهای منطقه با برقرار کردن رابطه مناسب با یکدیگر، دیگر نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای ندارند؛ چرا که کشورهای فرامنطقه‌ای موضوع استفاده از منابع عظیم انرژی در منطقه دنبال کرده و می‌خواهند به این بهانه در منطقه حضور داشته باشند.



عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به  ایجاد  ایران‌هراسی از سوی برخی کشورهای منطقه، تصریح کرد: متحدان آمریکا و برخی کشورهای غربی در منطقه با ایجاد موج ایران هراسی و  ایجاد فاصله و تفرقه بین کشورها استراتژی آمریکا را دنبال می کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: رژیم‌ صهیونیستی با حضور در این کشورها در قالب سفارت، به دنبال مشروعیت بخشیدن به خودش است و به هیچ وجه این مشروعیت نهادینه نخواهد شد؛ چراکه مردم بیدار کشورهای مسلمان از جمله سودان،امارات متحده، بحرین از حضور این پایگاه تحت عنوان سفارت ناراضی بوده و اعتراض خواهند کرد ./



پایان پیام

  • کد خبر : 312850
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار